شغل و درآمد دندانسازی چگونه است

همه چیز درباره شغل و درآمد دندانسازی

دندانسازی یکی از مهارت‌های پزشکی بسیار کاربردی و پرطرف‌داری می‌باشد که در سراسر دنیا علاقه‌مندان بسیار زیادی پیدا کرده است.

دندانسازی نیز مانند دندانپزشکی یکی از مشاغل پردرآمد است.

البته توجه داشته باشید که درآمد ماهیانه لابراتوار دندانسازی به فاکتورهای گوناگون و متفاوتی بستگی دارد. هیچ‌ گاه نمی‌توان درآمد مشخصی را برای همه لابراتوارها در نظر گرفت.

شاید تکنیسین دندانسازی به نسبت دندانپزشک درآمد کمتری داشته باشد، اما لابراتوار دندانسازی به عنوان یک کسب و کار می‌تواند درآمدی بیشتر از دندانپزشکی داشته باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به طور اختصاصی درباره درآمد رشته دندانسازی صحبت کنیم.

شغل و درآمد دندانسازی
شغل و درآمد دندانسازی

لابراتوار دندانسازی چیست و یک دندانساز در این لابراتوار چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد؟

دندانساز فردی است که به ساخت انواع پروتز دندان در لابراتوار دندانسازی می‌پردازد.

شغل دندانساز با دندانپزشک در ارتباط است با یکدیگر همکاری دارند.

لابراتوار دندانسازی مکانی است که انواع پروتزهای دندانی ویژهٔ هر بیمار به سفارش دندان‌پزشکان ساخته می‌شود.

به این‌ موضوع توجه داشته باشید که تکنسین لابراتوار دندانسازی نمی‌تواند هیچ‌ گونه درمان مستقیمی روی بیمار داشته باشد و تنها از طریق پزشک برای درمان بیمار اقداماتی را انجام می‌دهد.

بررسی هزینه آموزش دندانسازی
بررسی هزینه آموزش دندانسازی

بررسی هزینه آموزش دندانسازی

به دو روش آکادمیک و تجربی می‌توان وارد حرفه دندانسازی شد. اگر قصد داشته باشید به صورت آکادمیک تحصیل کنید، هزینه‌های پرداخت‌ شده مربوط به هزینه‌های دانشگاه و تحصیل می‌باشند. اما اگر می‌خواهید که شغل دندانسازی را به صورت تجربی آموزش ببینید، قاعدتاً باید هزینه‌های بیشتری را برای آموزش بپردازید.

حتی اگر شما به‌ صورت آکادمیک نیز تحصیل کنید، نیاز دارید تا به‌ صورت تجربی دوره‌هایی را بگذرانید تا بتوانید تخصص خودتان را در لابراتوار به‌ صورت تجربی پیاده کنید. در واقع تحصیل در دانشگاه هرگز برای شروع کار کافی نخواهد بود.

به این موضوع توجه داشته باشید که درآمد دندانسازی در صورت موفقیت، آن قدر بالا خواهد بود که قیمت آموزش دندانسازی در مقایسه با این هزینه بسیار پایین است.

حقیقت این است که در ایران آموزشگاه دندانسازی وجود ندارد، اما مجموعه لابراتواری های دنت که جزء لابراتوارهای مطرح ایران است یک دپارتمان آموزش دارد. معمولا افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، دندانسازان یا دندانپزشکان هستند. اما برای افرادی که علاقمند هستند از صفر آموزش ببینند امکان پذیرش تحت شرایط خاص وجود دارد. این افراد طبق معیارهایی گزینش شده و سپس می‌توانند آموزش ببینند.

هزینه آموزش دندانسازی، به موارد گوناگونی بستگی دارد. با توجه به کامل و جامع بودن دوره آموزشی، تخصص استادان تدریس کننده و همچنین اعتبار مجموعه آموزشی مورد نظر، هزینه‌هایی که شما باید به‌ عنوان هزینه آموزش دندانسازی بپردازید متفاوت خواهد بود.

آموزش دندانسازی در مجموعه های دنت مستقیماً توسط سرکار خانم رحیم زاده ارائه می‌شود که یکی از اساتید برجسته ایران در این حوزه هستند. به همین دلیل همکاران زیادی که سابقه های بالایی هم دارند برای شرکت در دوره هایشان ثبت نام دارند.

بررسی میزان درآمد دندانسازی
بررسی میزان درآمد دندانسازی

بررسی میزان درآمد دندانسازی

هیچ گاه نمی‌توان مبلغی مشخص را به عنوان درآمد یک دندانساز تعیین کرد. هر دندانساز بر اساس نحوه کار، نحوه بازاریابی و همچنین میزان تخصص، ممکن است که درآمدهای متنوع از شغل دندانسازی داشته باشد.

اما با توجه به این‌ که در دنیای امروز تعداد بیماران متقاضی پروتزهای دندانی در حال افزایش می‌باشد، قاعدتاً روز به‌ روز درآمد دندانسازی نیز بیشتر می‌شود.

به این‌ موضوع توجه داشته باشید که میزان درآمد دندانسازی تنها وابسته به شغل نیست، بلکه فاکتورهای دیگری مثل مدیریت، مهارت، بازاریابی درست، و … تاثیرات بسیار زیادی در میزان درآمد افراد از طریق دندانسازی خواهند داشت. زیرا این شغل را بصورت تیم ورک یعنی به استخدام درآوردن تکنسین های پروتز هم می‌توان توسعه داد و به درآمدهای بالاتری دست یافت.

جمع‌بندی

شما می‌توانید با تلاش و همچنین بالا بردن کیفیت کار خودتان، به راحتی به درآمدهای چند ده میلیون و چند صد میلیونی برسید.

همانطور که قبلاً اشاره کردم اگر شما کیفیت کار خودتان را بالاتر ببرید و همچنین با پزشکان بیشتری فعالیت داشته باشید، در ادامه با گسترده‌تر کردن و بزرگ‌تر کردن لابراتوار دندانسازی خودتان، می‌توانید درآمد بسیار بیشتری را کسب کنید.

علاوه‌ بر این موارد، شما می‌توانید با چند دندانساز شراکت کنید و با یکدیگر یک لابراتوار بزرگ تاسیس کنید و با استفاده از این کار راحت‌تر صدای خودتان را به پزشکان و مشتریان برسانید. در این شرایط درآمد دندانسازی برای شما و شرکا، تا حد بسیار زیادی بالاتر خواهد رفت.

شاید در ابتدای راه درآمد شما آن‌ قدر که باید و شاید بالا نباشد، اما در ادامه شما می‌توانید با کسب تجربه و یادگیری نکاتی در زمینه ارتباط با پزشکان و مشتریان، راحت‌تر درآمد کسب شده خودتان را افزایش دهید و در مسیر پیشرفت قرار بگیرید.

با استفاده از خدمات آموزش دندانسازی معتبر و مناسب، شما راحت‌تر می‌توانید در بازار کار جای خودتان را پیدا کنید. قاعدتاً هر چه آموزش‌های ارائه ‌شده باکیفیت‌تر و بهتر باشند، شما راحت‌تر به کسب درآمد خواهید رسید.

اما سوال اینجاست چه دندانسازی و یا کدام لابراتوار کار بهتری دارد؟ دقیقاً اینجاست که سطح آموزش طی شده توسط هنرجو شدیداً اهمیت پیدا می‌کند.

 


برگرفته شده از مقاله کامل درآمد دندانسازی مجموعه لابراتوار دندانسازی | های دنت

منبع: لابراتوار دندانسازی | های دنت