حوزه پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی

۲۱ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷ ب.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
روکش دندان طلا و قیمت آن

روکش دندان طلا و قیمت آن

روکش دندان طلا و قیمت آن

همه چیز دربارۀ روکش دندان طلا و قیمت این روکش‌ها

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روکش دندان طلا و قیمت روکش دندان طلا اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. روکش دندان طلا یکی از روش های نوین برای زیباسازی دندان به حساب می‌آید. این روکش کاربردهای دیگری غیر از زیباسازی دندان‌ها دارد که در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت. روکش طلا دارای

ادامه مطلب...
۲۷ آذر ۰۱ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
دندانساز کیست

دندانساز کیست

دندانساز کیست؟

دندانساز کیست؟
دندانساز کیست؟

دندانساز کیست و چه تفاوتی با دندانپزشک دارد؟

نام دندانپزشک و دندانساز بارها و بارها به گوش هر یک از ما خورده است. اما آیا این دو با یکدیگر تفاوت دارند یا اینکه هر دو یک فعالیت واحد را انجام می‌دهند؟ در ادامه این مطلب با ما باشید تا پاسخ پرسش اینکه دندانساز کیست را دریافت کنید. امروزه برخلاف گذشته، سلامت دهان و دندان‌ها با توجه ویژه‌ای از سوی عموم افراد جامعه مواجه شده است. به همین دلیل روزبه‌روز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی هستیم. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به استفاده از انواع روکش‌ها برای زیباسازی و ترمیم آسیب‌های دندانی اشاره کرد.

همچنین انواع پروتزهای دندانی و ایمپلنت‌ها نیز برای بازگرداندن سلامتی و زیبایی به دندان‌های بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چه کسانی سازنده این محصولات

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۰۱ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۷ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
انتخاب رنگ روکش دندان

انتخاب رنگ روکش دندان

انتخاب رنگ روکش دندان

انتخاب رنگ روکش دندان
انتخاب رنگ روکش دندان

انتخاب رنگ روکش دندان چگونه است؟

چشم ما توانایی دیدن تمام رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد را ندارد. از بین ۱۳ میلیون رنگ موجود در طبیعت چشم ما توانایی تشخیص بیش از یک میلیون رنگ را ندارد.

انتخاب رنگ روکش دندان خصوصا در دندان‌ های قدامی مسئله‌ای بسیار حساس و چالش برانگیز است. بنابراین در انتخاب رنگ برای بیماران همیشه این سوال را مطرح می‌کنیم که کدام ویژگی رنگ مهم است؟

رنگ ها سه ویژگی اصلی دارند.

فام رنگ یا Hue: که همان اسم رنگ است و ما بیشتر از بقیه با آن درگیریم. ولی چندان مشخصه مهمی نیست.

خلوص و اشباع رنگ یا saturation: به این خصیصه chroma هم گفته می‌شود و این مشخصه هم اهمیت چندانی ندارد.

درخشنگی و روشنایی رنگ یا value: میزان سفیدی و سیاهی رنگ است و همیشه میزان اهمیت بیشتری دارد چون چشم انسان به value بسیار حساس است. برای مثال اگر بقیه رنگ‌های تلویزیون را ببندیم و فقط یک رنگ مثل قرمز باز باشد فیلم قابل تشخیص نخواهد بود ولی اگر سیاه و سفید باشد کاملا قابل تشخیص است چون همانطور که گفتیم چشم انسان به value حساس است.

ادامه مطلب...
۲۴ آذر ۰۱ ، ۱۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۸ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
لابراتوار دندانپزشکی چیست و چه وظایفی دارد

لابراتوار دندانپزشکی چیست و چه وظایفی دارد

لابراتوار دندانپزشکی چیست و چه وظایفی دارد؟

لابراتوار دندانپزشکی
لابراتوار دندانپزشکی

همه چیز درباره لابراتوار دندانپزشکی

لابراتوار دندانپزشکی یا لابراتوار ساخت پروتزهای دندانی، جایی است که انواع پروتزهای دندانی ویژهٔ هر بیمار به سفارش و توصیه دندان‌پزشکان ساخته می‌شود. تکنیسین‌های دندانسازی، با توجه به نسخه دندانپزشک، اقدام به ساخت انواع پروتزها می‌کنند. در واقع، دندانسازها که در لابراتوارهای دندانسازی فعالیت دارند، یک عضو از تیم دندان‌پزشکی محسوب می‌شوند که با همکاری یکدیگر به بازسازی دندان‌های ازدست‌رفته یا اصلاح دندان‌های آسیب‌دیده می‌پردازند.

دندان‌پزشک، قالب را پس از ضدعفونی به لابراتوار ارسال و دندانساز، با توجه به طرح درمانِ مربوط، اقدام به ساختِ پروتز موردنظر می‌کند؛ در این میان، ممکن است چند بار کار توسط دندان‌پزشک مربوط بررسی و چک شود تا کاملاً مناسب با شرایط دهانی بیمار باشد؛ پس از آن، کار نهایی برای دندان‌پزشک ارسال و توسط دندان‌پزشک به بیمار تحویل داده خواهد شد.

در لابراتوار دندانپزشکی چه پروتزهایی ساخته می‌شود؟

در یک لابراتوار دندانپزشکی خدماتی چون:

انواع متفاوت ایمپلنت‌های دندانی، لمینت‌های سرامیکی، دندان‌ مصنوعی با لثه نرم، انواع دندان‌‌های نشکن، انواع کرم کبالت و انواع مختلف لمینت متحرک و ثابت ارائه میشود.

علاوه‌ بر این موضوع، یک لابراتوار تخصصی باید خدمات پولیش دندان‌های قدیمی و همچنین ساخت بلیچینگ دندان‌ها را نیز به مشتریان ارائه دهد. طراحی ساخت انواع

ادامه مطلب...
۲۳ آذر ۰۱ ، ۰۹:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
ساخت پست و کور اختصاصی چگونه است

ساخت پست و کور اختصاصی چگونه است

ساخت پست و کور اختصاصی چگونه است

ساخت پست و کور اختصاصی
ساخت پست و کور اختصاصی

ساخت پست و کور اختصاصی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم

در این مقاله سعی داریم در خصوص ساخت پست و کور اختصاصی صحبت کنیم.

جهت ساخت پست و کور اختصاصی در ابتدا نیاز به قالبگیری هست که به دو روش مستقیم و غیر مستقیم توسط دندانپزشک می‌تواند انجام شود.

در ادامه به توضیح هر کدام از این روش ها می پردازیم.

ساخت پست و کور ریختگی اختصاصی به روش مستقیم
ساخت پست و کور ریختگی اختصاصی به روش مستقیم

ادامه مطلب...
۲۲ آذر ۰۱ ، ۱۰:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
آشنایی با دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

آشنایی با دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

آشنایی با دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی
دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

صفر تا صد آشنایی با دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

در دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی تا چه اندازه تخصص پیدا می‌کنیم؟ فرصت‌های شغلی به دست آمده پس از گذراندن این دوره چه هستند؟ اگر قصد شرکت در دوره‌های دندانسازی را داشته باشید، احتمالا این سوالات به همراه یک سری سوالات دیگر برای شما نیز پیش آمده‌اند.

امروزه رشته دندانسازی به عنوان یکی از رشته‌های پر درآمد و پولساز به حساب می‌آید. به همین دلیل ممکن است شما نیز قصد شرکت در دوره آموزش دندانسازی و تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم تا اگر قصد دارید این دوره را بگذرانید، از همه جنبه‌های آن مطلع شوید. برای آگاهی بیشتر درباره این دوره، در ادامه با ما همراه باشید.

دندانسازی چیست؟

پیش از اینکه بخواهیم شما را با دوره دندانسازی تجربی جهاد دانشگاهی آشنا کنیم، بهتر است ابتدا اطلاعاتی را در رابطه با رشته دندانسازی در اختیار شما قرار دهیم. دندانسازی رشته ای از زیرشاخه علوم پزشکی است که در طی آن، افراد تخصص لازم را برای ساخت انواع روکش‌های دندانی، ایمپلنت‌ها، پلاک‌های ارتودنسی و … پیدا می کنند.

جالب است بدانید که امکان کسب مدرک دانشگاهی در این زمینه وجود دارد. برای این کار متقاضیان باید با شرکت در کنکور سراسری، رتبه لازم را به دست آورده و این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. البته امروزه راه‌های دیگری نیز برای اخذ مدرک این مهارت وجود دارد که در ادامه به بیان این راه‌ها می‌پردازیم.

دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

امروزه به دلیل کم بودن ظرفیت‌های دانشگاهی رشته دندانسازی و همچنین سختی قبولی در این رشته از طریق کنکور سراسری، برخی آموزشگاه‌ها نسبت به برگزاری دوره آموزش دندانسازی و اعطای مدرک در این زمینه اقدام نموده‌اند. یکی از برگزار کنندگان این دوره‌ها، جهاد دانشگاهی است که گواهی پایان دوره را نیز به شرکت کنندگان اعطا می‌نماید.

همانطور که از نام دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی پیداست، شرکت کنندگان در طی این دوره صرفا کلیاتی از دندانسازی را متوجه می‌شوند و عملا انتقال اطلاعات به صورت کلی است و هیچگونه انتقال تخصص به مفهوم توانمند شدن هنرجو وجود ندارد.

ادامه مطلب...
۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
پست و کور دندان و انواع آن چیست

پست و کور دندان و انواع آن چیست

پست و کور دندان و انواع آن چیست

انواع پست و کورها
انواع پست و کورها

پست و کور دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر دندان اندو شده شرایط و عملکرد خوبی داشته باشد می‌تواند بطور رضایت بخشی به عنوان پایه یک پروتز ثابت یا متحرک عمل کند که به این روش درمان ترمیمی در دندانپزشکی، پست و کور دندان گفته می‌شود.

پست میله‌ای است که در داخل مجرای ریشه دندان قرار می‌گیرد و بار کور یا هسته دندان بر روی آن قرار می‌گیرد. کور یا هسته مواد ترمیمی است که برای بازسازی ساختار از دست رفته دندان استفاده می شود و دندان را کامل می کند تا روکش پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

دندان‌‌های اندو شده اغلب به چندین دلیل نسج تاجی زیادی را از دست داده‌اند:

در نتیجه پوسیدگی‌ها

اندازه رستوریشن‌های قبلی

و یا تراش حفره دسترسی.

درمان ریشه با استفاده از پست و کور زمانی باید انجام شود که کشیدن دندان، عملکرد اکلوزالی بیمار و یا طرح درمان کلی را به طور چشمگیری به خطر می‌اندازد. به ویژه هنگامی که ایمپلنت‌های دندانی گزینه درمانی نباشند.

تکنیک‌های ویژه‌ای جهت بازسازی دندان‌های عصب کشی شده مورد نیاز است. معمولا به دلیل پوسیدگی‌ها، ترمیم‌های قبلی و درمان ریشه، میزان قابل توجهی از ساختار دندان از دست رفته است. از دست رفتن ساختار دندان، رستوریشن بعدی را پیچیده می‌کند و احتمال شکست هنگام فشارهای زیاد را بالا می‌برد.

دو فاکتور انتخاب تکنیک را تحت تاثیر قرار می‌دهند: نوع دندان (انسیزور، کانین، پره مولر و یا مولر) و میزان ساختار تاج باقیمانده دندان.

مورد دوم احتمالا مهم‌ترین عامل تعیین کننده شرایط است.

ادامه مطلب...
۲۰ آذر ۰۱ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
شنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

همه چیز درباره دندان مصنوعی

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث شود افراد به سراغ انواع دندان‌های مصنوعی یا همان پروتز متحرک بروند.

فاکتورهایی مانند بالا رفتن سن، عدم مراقبت از دندان‌ها، ابتلا به بیماری‌های گوناگون و … ممکن است باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند. در این شرایط، استفاده از دندان‌های مصنوعی یکی از طرح درمان‌هایی است که از دیرباز برای بی دندانی وجود داشته است.

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با بهترین نوع پروتز متحرک و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب بهترین دندان مصنوعی، قیمت و … از مباحثی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع پروتز متحرک چیست و هر کدام چه قیمتی دارد؟

شما به دو روش می‌توانید دندان مصنوعی تهیه کنید:

روش اول: مراجعه به دندان‌پزشک

دندان‌پزشک با بررسی شرایط دهانی شما تعیین می‌کند که شما به چه نوعی از دندان مصنوعی نیاز دارید و با انجام مراحل قالب‌گیری با دندانساز خود هماهنگ می کند تا مراحل ساخت آن انجام شود و سعی می‌کند نیاز شما را به‌ طور کامل برطرف نماید.

روش دوم: مراجعه به دندانساز

از طرف دیگر شما می‌توانید به ‌صورت مستقیم با دندانساز ارتباط بگیرید. شاید اگر آماری وجود داشت می‌دیدیم که جهت تهیه پروتز متحرک مردم غالباً مراجعه به دندانسازان را ترجیح می‌دهند. به این علت که نسبت به تمام فرآیند ساخت آن تسلط دارند و شخص دندانساز می‌تواند تمام نکات را در مراحل ساخت برای بیمار انجام دهد.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۰۱ ، ۱۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی

ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی

ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی

بهترین لابراتوار دندانسازی چه ویژگی هایی دارد؟

شغل دندانسازی شغلی بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه امروز می‌باشد.

بهترین دندانساز فردی است که بتواند به ‌خوبی به ساخت انواع متفاوت پروتزهای دندانی بپردازد و نیاز بیماران را به ‌طور کامل برطرف سازد.

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که بهترین لابراتوار دندانسازی لابراتواری است که با پزشکان ماهری در ارتباط باشد و با پشتیبانی و تخصص پزشکان پروتزهای مناسب را برای بیماران تهیه کند.

خدمات بهترین لابراتوار دندانسازی چه هستند؟

لابراتوار دندانسازی محلی است که با استفاده از تجهیزات گوناگون در آن انواع پروتز دندان ساخته می‌شوند و به دست مشتریان می‌رسند.

لابراتوارها، به ‌صورت مستقیم با بیماران در تماس نیستند بلکه از طریق پزشک و با توجه به دستور او انواع متفاوت پروتزها را برای بیماران می‌سازند.

هر لابراتوار دندانسازی می‌تواند با چندین و چند پزشک در ارتباط باشد و نیاز بیماران را در زمینه‌های گوناگون برطرف سازد. یا به صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت داشته باشد. برای مثال بعضی از لابراتوارهای دندانسازی فقط پروتز متحرک یا همان دندان‌های مصنوعی می سازند، بعضی به پروتزهای ثابت که همان روکش و بریج‌های دندانی است، می‌پردازند، بعضی فقط روی پلاک‌های ارتودنسی کار می کنند، بعضی ایمپلنت و زیبایی و یا ترکیبی از دو یا چند تخصص از ساخت پروتزهای دندانی را انجام می‌دهند.

بررسی وظایف دندانساز

دندانساز تجربی ماهر فردی است که تلاش می‌کند با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه، پروتزهای مورد نیاز بیماران را بسازد. معمولاً این افراد اگر تخصص کافی داشته باشند، می‌توانند به ‌خوبی نیاز بیمار را تشخیص دهند و بهترین و باکیفیت‌ترین پروتز را برای او تهیه نمایند.

معمولاً یک دندانساز حرفه‌ای باید دارای مدرک کاردانی رشته تخصصی خود و چند سال تجربه کاری به ‌عنوان تکنسین و دانش فنی اثبات ‌شده داشته باشد تا بتواند به ‌خوبی نیاز بیمار را تشخیص دهد. معمولاً دندانپزشکان برای ساخت انواع پروتزها به صورت کتبی دستور کار می‌‌نویسند و تمام نیازهای مورد انتظار خود و بیمارشان را با دندانساز در میان می‌گذارند و با آن ارتباط می‌گیرند‌. در این نوشته کتبی انواع اطلاعات مهم برای مثال رنگ دندان ‌ها، نحوه ساخت پروتز و به‌ طور کلی هدف پزشک از ارتباط گرفتن با تکنسین دندانساز مشخص می‌شود. با این نوشته کتبی، دندانساز میتواند راحت‌تر از تخصص خود بهره ببرد.

بررسی ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی

بهترین لابراتوارهای دندانسازی باید ویژگی‌های منحصر به ‌فردی داشته باشند که به شرح زیر است:

ارائه خدمات آموزشی مناسب

بهترین لابراتوار دندانسازی لابراتواری است که علاوه‌ بر ارائه خدمات درمانی، دوره آموزش دندانساز را نیز برای همکاران و پرسنل خود برگزار می‌کند. این دوره‌ها می‌توانند به پرسنل کمک کنند تا همیشه با بهترین روش‌ها و متدها آشنا شوند و آن‌ها را در لابراتوار برای ساخت پروتزها اجرا کنند.

استفاده از تجهیزات با کیفیت

هر چه تجهیزات استفاده ‌شده در یک لابراتوار دندانسازی با کیفیت‌تر و به روزتر باشد؛ قاعدتاً خروجی و نتیجه کار نیز بالا خواهد رفت.

ارائه خدمات کامل

یک لابراتوار دندانسازی حرفه‌ای، باید خدمات کامل و جامعی را ارائه دهد. علاوه ‌بر ارائه دوره آموزش دندانسازی، این لابراتوار باید خدمات کاملی را در اختیار دندانسازان و یا علاقه‌مندان قرار دهد.

هر چه خدمات یک لابراتوار دندانسازی خدمات کامل‌تری باشد، قاعدتاً نیاز بیمار را نیز در مدت ‌زمان سریع‌تر و با کیفیت بالاتری برطرف خواهد شد.

یک لابراتوار تخصصی باید خدماتی مانند ساختن:

انواع متفاوت ایمپلنت‌های دندانی

لمینت‌های سرامیکی

دندان‌های مصنوعی با لثه نرم

انواع دندان‌‌های نشکن

انواع کرم کبالت

و انواع مختلف لمینت متحرک و ثابت

را ارائه کند.

علاوه‌ بر این موضوع، یک لابراتوار تخصصی باید خدمات پولیش دندان‌های قدیمی و همچنین ساخت بلیچینگ دندان‌ها را نیز به مشتریان ارائه دهد. طراحی ساخت انواع پلاک‌های ارتودنسی و همچنین انواع روکش‌های دندانی نیز جزو وظایف یک لابراتوار دندانسازی مجهز می‌باشند.

ارتباط همیشگی با پزشک و در صورت نیاز، ارتباط با بیمار

از دیگر ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی، می‌توانیم به ارتباط مناسب و مستمر با پزشک اشاره کنیم.

یک تکنسین دندانساز متعهد، باید همواره در دسترس پزشک باشد تا در صورت نیاز پزشک بتواند با او ارتباط بگیرد و نکات مهم را به او یادآوری کند. هر چه این ارتباط دوستانه‌تر و دقیق‌تر باشد، لابراتوار موفق‌تر خواهد بود.

 

به این نکته توجه داشته باشید که شغل دندانسازی شغل حساس و پرکاربردی است، پس اگر نیاز دارید که با یک لابراتوار دندانسازی متخصص ارتباط بگیرید، حتما به سراغ تخصصی‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات ‌دهندگان بروید تا بتوانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی از خدمات مورد نظر خودتان بهره ببرید.

رابطه دندانساز و دندانپزشک چگونه است؟

پیش‌تر گفتیم که معمولاً دندانسازها به واسطه ارتباطشان با دندانپزشک‌ها درمان‌هایی را روی بیماران پیاده‌سازی می‌کنند. شاید با بیان این نکته، برای شما این سوال پیش ‌آمده باشد که ارتباط دندانساز و دندانپزشک چگونه است و بیماران چگونه می‌توانیم از خدمات بهترین لابراتوار دندانسازی بهره ببریم؟

هنگامی ‌که شما به‌ عنوان یک بیمار به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، ممکن است که دندانپزشک تشخیص دهد شما به انواع مختلف پروتزها نیاز دارید. در این شرایط، دندانپزشک، وضعیت دندان‌های شما را بررسی و قالبگیری می‌کند. در ادامه قالب گرفته ‌شده و همچنین نکات درمانی (برای مثال نوع پروتز استفاده ‌شده و ویژگی ‌های آن)، به‌مراه اطلاعات مورد نیاز برای دندانساز ارسال می‌گردد.

سپس، این دندانساز است که با استفاده از تخصص خود و همچنین اطلاعات انتقال داده ‌شده؛ پروتز مورد نظر را می‌سازد و آن را به دندانپزشک ارائه می‌دهد. در آخر شما به ‌عنوان بیمار به دندانپزشک مراجعه می‌کنید و پروتز مورد نظر بر روی دندان‌های شما نصب می‌شود. اگر پروتز ایرادات و اشکالاتی داشته باشد، دوباره پزشک آن را به دندانساز تحویل می‌دهد و از او می‌خواهد که اصلاحات مورد نیاز را روی پروتز مورد نظر اعمال کند.

چگونه می‌توان در یک لابراتوار دندانسازی به‌ عنوان یک کارآموز مشغول به کار شد؟

یکی از ویژگی‌های بهترین لابراتوار دندانسازی، فراهم سازی دوره های آموزشی دندانسازی است. اما باید بدانید که کارآموزی با آموزش متفاوت است و این را بسیاری از علاقه مندان کسب تخصص پروتز نمی‌دانند.

در کارآموزی اصلا هدف انتقال تخصص نیست و حتی اجازه داده نمی‌شود یک شخص در تمام بخش‌ها و یا حتی تمام تخصص‌ها کسب مهارت کند، بلکه صرفاً در یک قسمت قرار می‌گیرد و مداوم کارهایی از او خواسته می‌شود و همیشه نقشه روند رشد بسیار نامعلوم است؛ چون به تمایلات مالک یا مدیر لابراتوار بستگی دارد. اما در آموزش سطح بالا و حرفه ای یک استاد دست یک هنرجو را می‌گیرد و به نقطه ایده آلی که از قبل مشخص شده می‌رساند. در بسیاری از لابراتوارهای تخصصی دندانسازی، شما می‌توانید به ‌عنوان یک کارآموز استخدام شوید اما تضمینی برای یادگیری شما وجود ندارد.

توصیه می شود حتماً آموزش دندانسازی را طی دوره‌های آموزش دندانسازی بیاموزید و در ادامه وارد بازار کار شوید.

با توجه به این‌ که شغل دندانسازی در حال ‌حاضر شغل پرطرف‌دار و پردرآمدی است، بسیاری از شما می‌توانید با استفاده از این خدمات آموزشی به اهدف خود دست پیدا کنید و وارد بازارکار شوید.

بعد از گذراندن دوره‌های تجربی که بصورت عملی هم باید باشد، می‌توانید فعالیت خودتان را شروع کنید. در دوره‌های آموزشی که در یک لابراتوار دندانسازی برگزار می‌شود، شما در محیط کار آموزش می‌بینید و چه بسا همین موضوع باعث می‌شود تا در آینده راحت‌تر وارد بازار کار شوید. در مقایسه با تحصیلات آکادمیک دانشگاهی، شما با استفاده از خدمات آموزشی ارائه شده در لابراتوار دندانسازی که دپارتمان آموزش هم حتماً داشته باشد، می‌توانید آموزش‌ها را حرفه‌ای تر بیاموزید و در نهایت آسان‌تر وارد بازار کار شوید.

معرفی بهترین لابراتوار دندانساز برای استفاده از خدمات درمانی و آموزشی

اگر شما به‌ دنبال بهترین لابراتوار دندانسازی برای استفاده از خدمات آموزشی و درمانی هستید، با ما همراه بمانید زیرا مرکز خدماتی و آموزشی های دنت، مرکزی است که تحت نظر دندانسازان متخصص به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند. پروتزهای متحرک و یا همان دندان‌های مصنوعی و لمینت‌های متحرک یا همان اسنپ اسمایل‌های ساخته شده در این دندانسازی خیلی زیاد در تهران سر و صدا کرده و بیماران راضی بسیاری را همراه خود داشته است.

هنرجویان عزیز می‌توانند با استفاده از خدمات آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده، در این لابراتوار به یک متخصص دندانساز تراز اول تبدیل شوند و روند درآمدزایی را برای خودشان شروع کنند. علاوه‌ بر خدمات آموزش حضوری، شما می‌توانید با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی و همچنین دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی موجود در سایت های دنت، حتی زمانی ‌که در کلاس حضور ندارید هم از خدمات آموزشی بهره ببرید و سریع‌تر به یک متخصص تبدیل شوید.

اما باید بدانید که کسب تخصص صرفاً به‌صورت حضوری و انجام کار عملی زیر نظر یک استاد خِبره ممکن می‌شود.

چنانچه به ‌دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین دوره آموزشی دندانسازی در تهران هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت های دنت و ارتباط‌گیری با پشتیبانان این سایت، بیشتر در رابطه با خدمات آموزشی این لابراتوار اطلاعات کسب کنید سپس تصمیم خود را مبنی‌ بر شرکت در این دوره ها نهایی کنید.

شما عزیزان بدانید که یک متخصص دندانساز تا حد بسیار زیادی در جامعه امروزی از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است. علاوه ‌بر این موضوع، اکثر تکنسین‌های دندانساز حرفه‌ای معمولاً درآمد خوبی نیز دارند. پس شما می‌توانید تنها با تلاش و هزینه‌های بسیار مقرون ‌به ‌صرفه، از خدمات آموزشی این‌ چنینی بهره ببرید و در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشید.

چگونه می‌توان به یک دندانساز خوب تبدیل شد؟

به‌‌ طور کلی، برای این‌ که شما بتوانید لابراتوار دندانسازی خود را تاسیس کنید، دو راه پیش روی خودتان دارید؛ راه‌ حل اول شرکت در کنکور سراسری و تحصیل در رشته ساخت پروتزهای دندانی و راه‌ حل دوم، استفاده از خدمات آموزش دندانسازی بصورت آزاد مانند قسمت آموزش‌ مجموعه های دنت است. شما باید بعد از قبول شدن در رشته مورد نظر مدرک کاردانی خود را بگیرید سپس می‌توانید در بازار کار مشغول به کار شوید. در صورت نیاز هم می‌توانید در مقاطع بالاتر تحصیلات خود را ادامه دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً در دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار محدودی برای این رشته در نظر گرفته‌ شده است. پس پذیرفته شدن کمی مشکل خواهد بود.

با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری به‌ صورت تجربی مهارت‌های مورد نیاز دندانسازی را یاد بگیرید و از این مهارت‌ها بهره ببرید. با ذکر این نکته که حتی در صورت داشتن تحصیلات آکادمیک شما نیاز دارید که حداقل ۲ سال به‌ عنوان یک تکنسین تجربی در لابراتوارها مشغول به کار باشید تا بتوانید به ‌صورت تجربی علومی که یاد گرفته‌اید را پیاده ‌سازی کنید. پس با شرکت در دوره‌های آموزشی، شما در زمان هم صرفه‌ جویی می‌کنید و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازار کار شوید.

جمع‌بندی

فرقی نمی‌کند که شما به‌ دنبال استفاده از خدمات دوره آموزش دندانسازی هستید یا می‌خواهید که با یک لابراتوار دندانسازی مجهز همکاری داشته باشید، به‌ هر حال حساسیت در انتخاب لابراتوار مورد نظر در هر کدام از این زمینه ‌ها، ضروری است.

طبق اطلاعات بیان ‌شده، لابراتوار دندانسازی های دنت با اختلاف یکی از بهترین لابراتوارهای فعال در سراسر کشور است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه خدمات‌ درمانی، وظیفه خودش را به‌ خوبی انجام می‌دهد. علاوه ‌بر مراجعه حضوری، شما می‌توانید در بستر مجازی و وبسایت این لابراتوار نیز به اطلاعات مورد نظر خودتان دست پیدا کنید تا بتوانید راحت‌تر با متخصصین این لابراتوار ارتباط بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که شغل دندانسازی شغل حساس و پرکاربردی است، پس اگر نیاز دارید که با یک لابراتوار دندانسازی متخصص ارتباط بگیرید، حتما به سراغ تخصصی‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات ‌دهندگان بروید تا بتوانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی از خدمات مورد نظر خودتان بهره ببرید.


برگرفته شده از مقاله کامل بهترین لابراتوار دندانسازی مجموعه لابراتوار دندانسازی | های دنت

منبع: لابراتوار دندانسازی | های دنت

 

۱۶ آذر ۰۱ ، ۱۰:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی
دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸ ق.ظ های دنت لابراتوار دندانسازی
آموزش قالبگیری پوتی واش

آموزش قالبگیری پوتی واش

آموزش قالبگیری پوتی واش

آموزش قالبگیری پوتی واش
آموزش قالبگیری پوتی واش

قالبگیری پوتی واش به روش‌های یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای

در قالبگیری پوتی واش از دو روش استفاده می‌شود.

1. روش یک مرحله‌ای (single stage putty wash)

2. روش دو مرحله‌ای (two stage putty wash)

در این مقاله ما هر دو روش و تکنیک قالبگیری پوتی واش را به شما آموزش می‌دهیم.

روش قالبگیری پوتی واش یک مرحله‌ای
روش قالبگیری پوتی واش یک مرحله‌ای

روش قالبگیری پوتی واش یک مرحله‌ای:

در این روش قالبگیری پوتی واش در یک مرحله صورت میگیرد.

این روش برای قالبگیری پروتزهای ثابت ایمپلنت استفاده می‌شود.

برای دندان‌ها این روش را توصیه نمی‌شود چون علی رغم سریع‌تر و آسان‌تر بودن این روش به نسبت روش دو مرحله‌ای، از دقت کافی برخوردار نخواهد بود.

قالبگیری پوتی واش یک مرحله‌ای
قالبگیری پوتی واش یک مرحله‌ای

قدم اول در هر روش قالبگیری دندان انتخاب‌ تری متناسب با قوس فکی فرد است.

تری انتخاب شده باید کل دندان‌ها را در بربگیرد و همچنین فضایی را بین دندان‌ها و سطح داخلی‌ تری ایجاد کند که پوتی داخل آن قرار بگیرد. در واقع‌ تری نباید به قدری کوچک باشد که به دندان‌ها بچسبد.

سپس مقدار کافی بیس و کاتالیست را با یکدیگر مخلوط کنید.

اگر از ادیشنال های A-silicone استفاده می‌کنید، مخلوط کردن باید بدون دستکش انجام بگیرد. چون سیلیکون‌های افزایشی به لاتکس دستکش حساسیت نشان می‌دهند.

پس از اینکه پوتی کاملاً مخلوط شد، آن را داخل‌ تری قرار می‌دهید.

نخ لثه را بردارید و واش را با سرنگ تزریق به داخل سالکوس و اطراف دندان تراش خورده تزریق کنید.

تزریق واش فقط محدود به همین ناحیه نیست بلکه واش باید به:

اطراف دندان‌های کناری

لثه‌ها

سطح اکلوزال بقیه دندان‌ها

و همچنین مقداری کمی روی سطح پوتی داخل‌ تری

تزریق شود.

به عبارتی هرجا پوتی هست واش هم باید باشد.

مجموعه رو با نیروی کافی داخل دهان بنشانید. ستینگ که انجام شد و پوتی داخل دهان سفت شد، با یک حرکت تری را از روی دندان‌ها خارج کنید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این روش قالبگیری پوتی واش دقت کافی نخواهد داشت و توصیه می‌شود که از روش دو مرحله‌ای استفاده شود.

روش قالبگیری پوتی واش دو مرحله‌ای
روش قالبگیری پوتی واش دو مرحله‌ای

روش قالبگیری پوتی واش دو مرحله‌ای:

همانطور که از اسم این روش پیداست، دوبار از دندان‌ها قالب گرفته می‌شود.

قالبگیری پوتی واش دو مرحله‌ای بسیار دقیق‌تر است و نتیجه مطلوبی به شما می‌دهد.

مرحله اول
مرحله اول

مرحله اول:

ابتدا تری مناسب قوس فکی فرد را انتخاب می‌کنید.

همان‌طور که قبلاً گفتیم تری باید علاوه بر در برگرفتن کل دندان‌ها، فضایی بین دندان و سطح داخلی‌ تری ایجاد کند.

بیس و کاتالیست را با یکدیگر مخلوط کنید.

برای مخلوط کردن از دستکش استفاده نکنید. عده‌ای استفاده از دستکش‌های بدون پودر را توصیه می‌کنند. اما حتی این دستکش‌ها هم می‌توانند در مطالعات ما مشکل ایجاد کنند.

پوتی را داخل‌ تری قرار بدهید.

در روش قالبگیری پوتی واش دو مرحله‌ای از ورقه‌ پلاستیکی یا فویل به عنوان اسپیسر یا فضاساز برای ایجاد فضا روی پوتی استفاده می‌کنیم. البته برای ایجاد فضا و اسپیس، از روش‌های دیگری هم می‌شود استفاده کرد.

قبل از اینکه تری را داخل دهان ببرید، اسپیسر را روی سطح پوتی قرار دهید. تری را داخل دهان ببرید و با یک نیروی مناسب آن را بنشانید.

حتماً وقتی که می‌خواهید تری را داخل دهان ببرید گوشه‌ی دهان بیمار را با تری کنار بزنید و گوشه‌ی مقابل را با دست بیرون بکشید. تری را بچرخانید و سرجایش بگذارید.

به خاطر داشته باشید که برای قالبگیری فک پایین بهتر است رو به روی بیمار و برای قالبگیری فک بالا پشت سر بیمار بایستید.

تری را با یک نیروی متوسط در دهان نگه دارید تا ستینگ کامل شود.

عده‌ای عادت دارند که پس گذاشتن تری داخل دهان دست خود را برمی‌دارند تا پوتی سفت شود. ولی اینکار اصلاً توصیه نمی‌شود و باعث خطا در نتیجه نهایی می‌شود.

پس از اتمام ستینگ، با یک حرکت تری را از دهان خارج کنید.

مرحله دوم:

اسپیسر را از روی تری بردارید. با برداشتن اسپیسر فضای کافی برای تزریق واش ایجاد می‌شود.

قبل از تزریق قالب را بشورید تا بزاق از روی قالب پاک شود و بعد واش را روی قالب تزریق کنید.

بهتر است که همزمان واش را به اطراف دندان‌ها نیز تزریق کنید. برای اینکار نخ لثه را برمی‌دارید و واش را به داخل سالکوس، اطراف دندان تراش خورده و بقیه‌ دندان‌ها و همچنین سطح اکلوزال بقیه دندان‌ها تزریق می‌کنید.

تری را دوباره داخل دهان می‌گذارید و ستینگ که کامل شد با یک حرکت از دهان خارج می‌کنید.

بعد از این که همه این مراحل را به درستی انجام دادید، قالب شما آماده است.


ادامه در مقاله آموزش قالبگیری پوتی واش مجموعه لابراتوار دندانسازی | های دنت

منبع: لابراتوار دندانسازی | های دنت

۱۴ آذر ۰۱ ، ۱۰:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
های دنت لابراتوار دندانسازی